Jak założyć fanpage na Facebooku?

Wiele osób wciąż napotyka na problem pod tytułem ” jak założyć fanpage na facebooku„. Wynika to z częstych zmian na facebook, powiększającej się liczby użytkowników oraz większej świadomości o reklamie w internecie. Nie martw się! Założenie strony na facebooku nie jest trudne, a z tym artykułem stanie się banalnie proste. Pamiętaj też, że jest to pierwszy artykuł z serii prowadzenia fanpage na facebooku. Resztę wpisów znajdziesz w propozycjach na dole strony oraz w kategorii wpisy o facebook.

Jak założyć fanpage?

Aby założyć fanpage na facebooku musisz oczywiście posiadać swój profil facebook lub znać osobę, która taki profil posiada. Z fb korzysta już ponad 2.5 miliarda osób, więc o ile nie mieszkasz w środku lasu, to ktoś z twoich znajomych, sąsiadów, rodziny korzysta z tego social media. Mimo wszystko zachęcamy do założenia sobie konta, chociażby do administrowania fanpage i odpowiadaniu na wiadomości. Dzięki temu będziesz mieć stałą kontrolę nad swoją stroną na facebooku. Zaczynamy poradnik jak założyć fanpage krok po kroku.

Facebook w 2020 wprowadził nowy interfejs obowiązkowy dla wszystkich użytkowników. Parafrazując klasyka wszystko co dobre, szybko się kończy. Nowy wygląd facebooka przysporzył wiele problemów, szczególnie dla właścicieli fanpage. Na szczęście nasze wpisy są dostosowane do obecnego wyglądu strony.

Krok pierwszy

Utwórz stronę dla fanpage: Na samym początku przechodzimy do strony głównej konta na facebooku, tak jak pokazane jest na załączonym obrazku poniżej. Po lewej, pod logiem facebook oraz szukaj, mamy kilka sekcji. Wybierz drugą z nich, czyli zakładkę „strony”

Krok drugi

Po przejściu na sekcje stron kliknij po lewej stronie „+ Utwórz nową stronę”. Gratulacje! Zaczynasz tworzyć fanpage na facebooku. Możesz też skorzystać za pomocą bezpośredniego linku do stworzenia strony

Krok trzeci

W kroku trzecim otwiera nam się pierwszy etap stworzenia fanpage na facebooku. W tym kroku musisz wpisać najważniejsze informacje o stronie. Pierwszym z nich jest nazwa strony. Jak nazwać swoją stronę? Jeżeli prowadzisz biznes, tworzysz markę osobistą lub zależy Ci na rozpoznawalności Twojej marki to koniecznie użyj jej nazwy! Na przykład: „flev.”, lub „Fryzjer Amanda”. Natomiast jeśli zależy Ci na sprzedaży produktu, masz określony cel to użyj nazwy bardziej sprecyzowanej nazwy swojego fanpage, czyli ” Kurtki zimowe” albo „Nieruchomości Warszawa”, tak sprecyzowana nazwa strony przyciągnie potencjalnych odbiorców i zwiększy cta, czyli kliknięcia na facebooka Twojej firmy. Następnie musisz wybrać kategorie strony. Co jest ciekawe w tym punkcie to fakt, że możesz dodać, aż trzy kategorie opisujące Twoją firmę na facebooku. Przykładowo jeżeli prowadzisz salon fryzjerski, ale wykonujesz także zabiegi na paznokcie, to możesz przypisać do tego „Salon piękności, Salon manicure, Salon fryzjerski”.

Następną opcją jest opis. Warto tutaj zauważyć, że opis nie działa jak pozycjonowanie strony internetowej. Co to znaczy? Znaczy to, że jeśli wypiszesz w opisie: paznokcie żelowe, paznokcie akrylowe, paznokcie hybrydowe to jeżeli ktoś wpiszę w wyszukiwarkę facebooka paznokcie hybrydowe, nie oznacza ze zostanie wyszukana twoja strona. Warto więc w opisie zawrzeć najważniejsze informacje, ale przede wszystkim musza być one czytelne dla przyszłego klienta!

Po uzupełnieniu wszystkich informacji kliknij w „Utwórz stronę”. Wszystkie nasze zmienne zostają zapisane. Następnie przejdź z powrotem do zakładki z kroku drugiego i wyświetla nam się już nasza strona. Jeżeli tak nie jest to używamy lupki z szukaj na facebooku i wpisujemy nazwę naszego fanpage. Po wpisaniu pierwszego członu już powinna Ci się wyświetlić nazwa twojego fanpage. Oczywiście musisz kliknąć w jego nazwę.

Co dalej?

Zostało nam pięć zagadnień Twojej strony. Omówienie kategorii po lewej stronie. Dodanie zdjęcia profilowego, dodanie zdjęcia w tle, uzupełnienie informacji oraz zmiany nazwy strony i dodanie przycisku

Omówienie kategorii:

  • Strona główna – Jest to główny punkt Twojego fanpage. Możesz z tego poziomu dodawać posty, zmieniać informacje o fanpage, zmieniać zdjęcia oraz łatwo przejść na inne zakładki.
  • Zarządzaj sklepem – Ogólnoświatowa pandemia COVID-19 oraz rozwój rynku e-commerce spowodowała ogromne wykorzystanie tej zakładki. Możesz tutaj skonfigurować swój sklep. Jeżeli sprzedajesz jakiekolwiek produkty to warto zagłębić się w tą zakładkę.
  • Skrzynka odbiorcza – Jak się domyślasz tutaj trafiają wszystkie wiadomości do twojego fanpage na facebooku. Połączysz tutaj też instagrama, przejrzysz komenatrze oraz stworzysz bota, który będzie za Ciebie odpowiadał na wiadomości, co znacznie zwiększy konwersje.
  • Zasoby i narzędzia – Na chwilę obecną znajdują się tutaj różne artykuły oraz przydatne linki dla Twojej firmy. Facebook wspiera małe przedsiębiorstwa.
  • Spotkania – Ustaw swój kalendarz spotkań oraz dostosuj jego opcje. Po prostu ustaw tutaj godziny w których możesz się spotkać oraz zsynchronizuj go z kalendarzem Google, który masz np. na stronie internetowej(jeśli takowy posiadasz). Bardzo przydatna opcja dla salonów kosmetycznych, fryzjerów, optyków oraz każdej branży, która oferuje swoje usługi stacjonarnie w salonie. Dodaj tutaj też usługi, które świadczysz.
  • Zarządzaj ofertami pracy – Czyli poszukaj pracownika dla swojej firmy za pomocą facebooka oraz sprawdź czy ktoś się zgłosił.
  • Powiadomienia – To tutaj otrzymasz powiadomienia na temat Twojej strony. Kto Cię oznaczył, kto skomentował Twój post, kto umówił spotkanie, etc.
  • Statystyki – Znajdziesz tutaj masę statystyk dotyczących Twojego fanpage. Temat jest tak obszerny, że zasługuje na osoby wpis.
  • Narzędzia do publikowania – W tym miejscu możesz zaplanować swoje działania na fanpage. Możesz przejrzeć archiwum relacji, które zostały dodane, zaplanować dodanie postu oraz skorzystać z innych funkcji.
  • Centrum reklam – W centrum reklam możesz utworzyć prostą reklamę, która nie potrzebuje korzystania z menadżera reklam, stworzyć grupę odbiorców oraz przeanalizować dotychczasowe wyniki w dość prosty sposób.
  • Jakość strony – Jeżeli coś nabroisz to wszelkie przewinienia znajdą się w tej sekcji.
  • Edytuj informacje o stronie – Tą sekcje omówimy nieco niżej .
  • Ustawienia – Ustawienia są bardzo rozbudowaną strukturą i aby ją opisać należy napisać parę wpisów więcej. W każdym razie są tutaj wszelakie zakazy i nakazy na Twoim fanpage.

Krok czwarty i piąty

Czas teraz na zdjęcia profilowe oraz zdjęcia w tle. Jeśli chcesz ustawić zdjęcie profilowe musisz wykonać krok czwarty, a następnie edytuj zdjęcie profilowe –> dodaj zdjęcie –> wybieramy nasze zdjęcie. Twoje profilowe powinno zawierać ikonkę, logo, twoje zdjęcie (jeśli oferujesz usługi) lub zdjęcie twojej firmy. Pamiętaj, że zdjęcie w tle ma kształt koła. Najlepsze proporcje dla zdjęcia profilowego to 800x800px.

Jeśli chcesz ustawić zdjęcie w tle to wykonaj krok piąty, czyli edytuj na szarym tle, następnie wybieramy prześlij zdjęcie. Jaki wymiar powinien mieć taki obraz? Najlepsze wymiary jakie się sprawdzą to 820x310px.

Krok szósty i siódmy

Zmiana nazwy użytkownika strony i dodanie przycisku. Nasz krok szósty to zmiana nazwy strony. Zastanawiasz się pewnie po co zmieniać nazwę, skoro już ją mam. Nie do końca. Ta nazwa to skrót do fanpage, aby można było go łatwiej linkować. W tym przykładzie możemy ustawić nazwę np. na „amanda” lub „salon.amanda.warszawa”. Pamiętaj, że nazwa nie może być już w użyciu przez inny fanpage oraz nie może zawierać spacji, myślników czy podkreslinków, a jedynie kropki. 

Następnie przejdź do kroku siódmego, czyli ustaw przycisk dla fanpage. Jest tutaj masa opcji do wyboru. Co najlepiej wybrać? Jeżeli jesteście restauracją to możecie skorzystać z zamów jedzenie. Jeśli tworzycie akcje marketingową, która opiera się na sprzedaży voucherów, to wybierzecie wyświetl kartę podarunkową, aby podkręcić cta( wezwanie do działania). Jeśli sklepem to wyświetl sklep. Jednak na sam początek polecamy wybrać zadzwoń teraz, skontaktuj się z nami lub wyślij wiadomość.

Krok ósmy

Uzupełnienie informacji – Kliknij w edytuj informacje o stronie. Parę rzeczy już masz. Zostało uzupełnienie kontaktu, lokalizacji, obszar świadczenia usług, godzin pracy, tymczasowe zmiany zakresu usług, dodania produktów, dodatkowych informacji, zakresu cen oraz skonfigurować swoje konto z instagramem. Należy to wszystko uzupełnić, a co najważniejsze prawdziwymi danymi oraz zgodnymi z tym co podaliśmy w wizytówce Google lub na naszej stronie internetowej. Jeśli zastanawiasz się nad stroną internetową to koniecznie odwiedź naszą zakładkę ze stronami. Wszystkie informacje zwiększą zaufanie do fanpage.

Podsumowanie

To wszystko. Wiesz już jak założyć fanpage na facebooku. Jeśli jesteś ciekaw następnych wpisów z serii budowania fanpage na facebooku dodaj się do newslettera. Natomiast jeśli chcesz, aby Twój fanapge podbijał facebook com to odwiedź naszą zakładkę social media i zapoznaj się z naszą ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *